Tuesday, August 23, 2016

Kuidas ajakiri alguse sai


Mõtted tulevad ja lähevad. Mõned leiavad peas soodsa kasvukoha, kus idaneda, areneda ja kasvada. Mõte ei ole nagu taim, mis kevadel tärkab ja sügisel on vili valmis. Mõte võib idaneda aasta, kaks, kolm. Ei anna rahu, ei lase magada. Kogu aeg on mingi rahutus hinges. Mõte küpseb, kogub tuure, hakkab peas joonistama reaalsemat pilti. Kahtlused võitlevad innustavate mõtetega. Mingil ajal sekkub kõrgem jõud. Sest kuidas nimetada seda, kui mõtted, tekst ja lahendused lihtsalt voogavad iseenesest pähe? Kui aias tööd tehes on märkmepaber ja pliiats kogu aeg taskus, et väärt mõte peast kaotsi ei läheks? Ükskord saab need kolm peotäit pabereid ehk ajakirja kroonikasse annetada ...

Mingil ajal tuleb astuda esimene samm. Otsid neid, kes kaasa lööksid. Kui raha oleks alustuseks jalaga segada, oleks ka tiimikaaslasi kerge leida. Entusiasmist võib kaasa põleda ainult mõttekaaslane või hingesugulane. Aga kui rahapada toanurgas ootamas ei ole, tuleb teisiti hakkama saada.Või vähemalt proovida, siis ei jää hinge kripeldama, et mis oleks saanud ja kuidas oleks läinud.
Alustad algusest: lood oma firma, registreerid domeeninime ja hakkad mõtlema logo kujunduse peale. See kõige raskem, nime välja mõtlemine, on juba seljataga. Kui kusagil kuklas kummitab kogu aeg üks küsimus, mida tahaksid teistelt küsida, siis tulebki see küsimus esitada. Lugejale, huvilisele.
Kujundaja leidmine on esimene väljakutse, trükimeedias põlve otsas valminud visandit kasutada ei saa. Kuni leiad, ikka Google abiga, ühe firma, kelle käekiri sinuga räägib, kelle tööd sind kõnetavad, kellega oleks nagu ühel lainel:


Stuffer  Design OÜ    http://www.stuffer.ee/
Tehtud töid näeb siit: http://www.stuffer.ee/#!kliendid/ctzx
Muuseas, TV3-e  seriaali "Kartulid ja apelsinid" Viviani praksise logo leiab ka sellelt lehelt...

Stufferi esilehel on lause:  Garanteerime parimat hinda ja kvaliteeti. See on tõsi, seda võib kinnitada. Paindlik ja vastutulelik firma,  oskused ja töösse suhtumine selline, mis kliendi ikka ja jälle nende juurde toob. On ju küllalt palju selliseid firmasid, mis küsivad kõrget hinda, mis siis, et isegi portfooliot ei ole kodulehel olemas ega ette näidata. Ja tulemus jääb sel juhul kesiseks.Tegelikult ei olnud ajakirjale logo ja identiteedi loomine meie esimene koostöö Stufferiga. Algas see tegelikult juba enne  firma loomist, sest Via Soul Pro OÜ soovis ka omale tunnusmärki, identiteeti, stiiliraamatut saada: http://viasoul.ee/


See logo valmis koostöös Stufferiga. Idee või nägemus peab ikka endal olema, kooskõlas nimega, siis saab disainer ka millelegi toetuda. Via Soul  otsetõlkes tähendab hingega, hinge kaudu millegi tegemist. Pro firmanimes ühendab erinevaid projekte, sest meie väike pereettevõte ei ole spetsialiseerunud ainult ühele tegevusalale.
Koostööst Stufferiga tuleb juttu ka edaspidi. Via Souli logo väljatöötamisel käis põhisuhtlus Ingvar Pärnaga, just tema kohta kehtivad märksõnad paindlik ja vastutulelik.
Ajakirja logo ja maketi ehk põhja väljatöötamist alustas Kati Velner, kellest tuleb juttu ühes teises postituses edaspidi. Ainus etteruttav kommentaar tema kohta on: soovitame!

Ajakiri Oled Sa soovitab:
Stuffer Design OÜ, Ingvar Pärn ja Kati Velner 









No comments:

Post a Comment